Sayfalar

29 Nisan 2011 Cuma

Yurtdışından kozmetik alış-verişi yasağı, buna neden olan firmalar ve sanal imza kampanyası

Bu haberi duyduğumdan beri yazamıyorum, sinirden olsa gerek. 19 Nisan günü yayınlanan bu genelgeyle yurt dışı kozmetik ve sağlık ürünü alış-verişimiz tamamen yasaklanmış oluyor. Çok aşırı bir yurt dışı alış verişi yapan biri sayılmasam da özellikle organik ve doğal kozmetikleri türkiye'den 80-90 lira ödeyerek almaktansa 10-20 dolara, hem de daha çok çeşit görerek almayı tercih ediyordum.
Peki Neden Yasak?
Şimdi, önceden belli bir miktarı geçince harcamanız, bunun vergisini ödemeniz gerekiyordu, çoğu firma da bundan kaçınmak amacıyla atıyorum 300 dolarlık normalde vergi ödemeniz gereken harcamanızı 100'er dolarlık parçalara bölerek faturalandırıyordu. Böylece bir nevi vergi kaçağı durumu ortaya çıkıyordu. Yapılan yeni düzenlemeyle bunun da önüne geçildi aslında."Ayrıca, yüksek kıymetli siparişlerin muafiyet kapsamına sokulmak amacıyla bölünerek getirilmesinin önüne geçilmesini teminen, aynı gönderici tarafından Türkiye'deki bir alıcı adına gönderilen ve aynı konşimento muhteviyatı gönderilerin bir bütün sayılması ve tamamının kıymetinin birlikte dikkate  alınması uygulaması başlatılmıştır"  şeklinde bir ifade de var. Yani vergi kaçırılmasını zaten böylelikle engellemiş oluyorlar. Ama tabii şikayetçi firmalarımızın asıl derdi vergi kaçırılması değil.


 Hangi Firmalar?
http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2010/10/31/strawberry_kbusu#  sabah gazetesi'nde yayınlanan bu habere göre Gümrük Genel Müdürlüğü'ne şikayette bulunan firmalar Tekin Acar ve Erkul Kozmetik. Birkaç blogda okuduğumda ise Sevil Parfümeri'nin de işin içinde olduğunu gördüm. Ben şahsen kendi adıma bu firmaları protesto etmeyi düşünüyorum. Bu her ne kadar Golden Rose'a veda etmek demek olsa da.


Ne Yapmalı?
Öncelikle bu durumdan rahatsız olanlarınızdan ricam bu imza kampanyasına katılımınız : http://imza.la/alisveris-ozgurlugumu-geri-ver  Bunun dışında yapılacaklar ise,  yurt dışında yaşayıp arada Türkiye'ye gelen tanıdıklarınız yoluyla siparişlerinizi halledebilir, Sephora, Douglas, MAC gibi mağazalardan alış-veriş yapabilir, organik ürünler içinse aktarlara yönelebilirsiniz. Ha bir de iyi ki Flormar var, ürün kalitesini de gitgide yükseltiyor. Bu yasak biter mi, ya da ne zaman biter bilmiyorum. Daha fazla bu konuda konuşmak da istemiyorum açıkçası söyleyeceklerim biraz fazla.

3 yorum:

  1. bu yanlış karardan bir an önce dönülmesi gerekiyor, yurtdışında ya da alışveriş sitelerinde neredeyse 3 te 1 ine aldığımız ürünleri bile bile almak istemiyorum!

    YanıtlaSil
  2. canım sana mail atacağım ulaşamıyorum:/

    YanıtlaSil
  3. mail adresim: crestfallensoul9@gmail.com ;)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails